Business Proces Resign Zorgprocessen

Patiëntvriendelijke en efficiënte processen ondersteund door E-Health, Shared Decision Making en expertsystemen met outcome.

Zorgprocessen draaien nog relatief vaak om de kennis van de professional waar de patiënt naartoe moet komen.
Het draait bij het zorgproces inderdaad om de interactie tussen de patiënt en de professional, maar dat betekent niet dat de processen niet beter kunnen. Een groot deel van de ergernis en tijdsverlies in de zorg draait niet om de kennis, maar om ‘logistiek’. We zien in de praktijk dat processen moeten worden ‘aangepast’ BPR. Hierbij wordt uitgegaan van de patiënt en de medische doelen.  Lean-mean- processen worden bedacht met een lerend karakter. Dit houdt in dat processen opnieuw moeten worden ingericht, Waarbij door toepassingen bijv E-Health processen in bepaalde stappen efficiënt kunnen worden ingericht.  Ook bekijken we de mogelijkheden van Shared Decision Making en het gebruik van expertsystemen om betere resultaten te kunnen faciliteren. Door middel van  monitoring en Big Data krijgen we meer zicht op de effecten. Deze effecten kunnen we bij de opvolging in) vervolgstappen optimaliseren om de processen nog efficiënter in te richten.